Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ
Κατσωνόπουλου Θοδωρή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΚ
Σχετικά με τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ στις
20/02/2025
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Σας ενημερώνω ότι στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου εξετάστηκαν τα παρακάτω:
1. Γενικά θέματα μεταθέσεων 2025
2. Θέματα αποσπάσεων 2024-2025
Στο 1ο θέμα - ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ – εξετάστηκαν:
(Α) 200 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών γενικής παιδείας σε Μουσικά Σχολεία, οι οποίοι πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (υπηρέτηση οργανικής, πενταετία και ύπαρξη οργανικού κενού στις προτιμήσεις τους) και το ΚΥΣΔΕ απεφάνθη ως ακολούθως με βάση τις αιτήσεις και τα κενά:
Αγρίνιο: 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ80
Αλίμου: 2 ΠΕ02
Αμύνταιου: 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ86
Άμφισσας: 1 ΠΕ11
Αργολίδας: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ04.01
Βαρθολομιού: 1 ΠΕ03
Βέροιας: ΠΕ02
Βόλου: 1 ΠΕ02 , 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.02, 1 ΠΕ91.01
Γιαννιτσών: 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ86
Δράμας: 1 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ05
Ηγουμενίτσας: 3 ΠΕ02
Ηρακλείου: 1 ΠΕ02
Θεσσαλονίκης: 2 ΠΕ02, 1 ΠΕ04.01
Ιλίου: 1 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ05
Ιωαννίνων: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ02
Καβάλας: 1 ΠΕ02
Καλαμάτας: 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ86
Κέρκυρας: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ08
Κομοτηνής: 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ06
Κορίνθου: 1 ΠΕ04.01
Λάρισας: 1 ΠΕ86
Λασιθίου: 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01, 1 ΠΕ04.04, 1 ΠΕ86
Λευκάδας: 1 ΠΕ03
Λιβαδειάς: 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ03
Μυτιλήνης: 1 ΠΕ03
Πάτρας: 3 ΠΕ02, 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ06, 1 ΠΕ80
Πειραιάς: 1 ΠΕ04.04, 2 ΠΕ06, 1 ΠΕ07
Πρέβεζας: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ02
Ρεθύμνου: 1 ΠΕ04.01
Σάμου: 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.01
Σερρών: 1 ΠΕ01, 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ04.02
Τρικάλων: 1 ΠΕ11
Τρίπολης: 2 ΠΕ03
Χαλκίδας: 1 ΠΕ02, 1 ΠΕ86
Χανίων: 1 ΠΕ08
Για το εν λόγω θέμα, υποστήριξα αταλάντευτα τη θέση του κλάδου, αλλά προσπάθησα και να συμβάλλω, με ενδελεχή έλεγχο των αιτήσεων και των δικαιολογητικών που υπέβαλαν οι εκπαιδευτικοί, στη κατά το δυνατόν ορθότερη κρίση του Συμβουλίου.
Για τους/τις εκπαιδευτικούς οι οποίοι/ες έχουν καταθέσει αίτηση μετάθεσης και στην ΕΑΕ, πρέπει να αναφερθεί ότι σε περίπτωση ικανοποίησής της, θα μετατεθούν στην ΕΑΕ και στο Μουσικό Σχολείο θα μετατεθεί ο/η αμέσως επόμενος/η που προτάθηκε.
(Β) 190 αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων σε Μουσικά Σχολεία, που πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (υπηρέτηση οργανικής θέσης, πενταετία σε σχολεία της Β/θμιας Εκπ/σης και ύπαρξη οργανικού κενού). Το ΚΥΣΔΕ αποφάσισε κατά πλειοψηφία, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, ως ακολούθως:
ΑΘΗΝΑΣ (1 Βιολί κλασικό, 1 Λύρα Πολίτικη)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ (1 Θεωρητικά Βυζαντινής Μουσικής)
ΑΛΙΜΟΥ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκή Μουσικής, 1 Θεωρητικά Βυζαντινής Μουσικής, 1 Τρομπόνι)
ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ (1 Κιθάρα Κλασική)
ΑΜΦΙΣΣΑΣ (1 Κιθάρα κλασική, 1 Πιάνο)
ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ (2 Πιάνο)
ΑΡΤΑΣ (1 Σαξόφωνο, 2 Πιάνο)
ΒΕΡΟΙΑΣ (1 Φλάουτο)
ΒΟΛΟΥ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής, 1 Λαούτο)
ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ (1 Ακορντεόν, 1 Βιολί Κλασικό)
ΔΡΑΜΑΣ (1 Βιολί Κλασικό)
ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ (1 Κιθάρα Κλασική, 1 Πιάνο, 1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής)
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής)
ΙΛΙΟΥ (1 Βιολοντσέλο)
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκή Μουσικής, 1 Κιθάρα Κλασική, 2 Πιάνο)
ΚΑΒΑΛΑΣ (1 Κρουστά Παραδοσιακά, 1 Βιολί Παραδοσιακό, 1 Μπουζούκι Τρίχορδο, 1 Φλάουτο)
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (1 Βιολί Παραδοσιακό)
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ (1 Πιάνο, 1 Κιθάρα κλασική)
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ (1 Παραδοσιακό Κλαρίνο)
ΚΕΡΚΥΡΑΣ (1 Τούμπα, 1 Μαντολίνο, 1 Τρομπόνι)
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ (1 Βιολί Παραδοσιακό, 1 Θεωρητικά Βυζαντινής Μουσικής)
ΚΟΡΙΝΘΟΥ (1 Φλάουτο, 1 Πιάνο, 1 Βιολί Κλασικό, 1 Βιόλα, 1 Κρουστά Ευρωπαϊκά)
ΛΑΜΙΑΣ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής, 1 Πιάνο)
ΛΑΡΙΣΑΣ (1 Κιθάρα Ηλεκτρική, 1 Κανονάκι)
ΛΕΥΚΑΔΑΣ (1 Πιάνο, 1 Σαξόφωνο)
ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ (1 Τρομπέτα, 2 Πιάνο)
ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ (1 Κιθάρα Κλασική, 1 Μπουζούκι Τρίχορδο)
ΞΑΝΘΗΣ (1 Πιάνο, 1 Ακορντεόν)
ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ (1 Βιολοντσέλο)
ΠΑΤΡΩΝ (1 Βιολί Κλασικό, 1 Φλάουτο, 1 Κρουστά Ευρωπαϊκά, 1 Πιάνο)
ΠΕΙΡΑΙΑ (1 Κρουστά Παραδοσιακά, 1 Κόρνο)
ΠΡΕΒΕΖΑΣ (1 Κρουστά Παραδοσιακά, 1 Τρομπέτα, 1 Κιθάρα Κλασική, 1 Κρουστά Ευρωπαϊκά, 1 Μπουζούκι Τρίχορδο)
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ (1 Κρουστά Παραδοσιακά, 1 Ούτι, 1 Πιάνο, 1 Φλάουτο)
ΡΟΔΟΥ (1 Βιολί Κλασικό)
ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ (1 Φλάουτο, 1 Πιάνο)
ΣΠΑΡΤΗΣ (1 Βιολί Κλασικό)
ΧΑΛΚΙΔΑΣ (1 Θεωρητικά Ευρωπαϊκής Μουσικής, 2 Πιάνο, 1 Φλάουτο, 1 Κρουστά Ευρωπαϊκά)
ΧΙΟΥ (1 Κανονάκι, 1 Πιάνο, 1 Ακορντεόν)
Να επισημανθεί ότι:
1. Οι μεταθέσεις (και αποσπάσεις) εκπ/κών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την περ. Ι’ του άρθρου 16 του ν.1824/88 (Α΄296), όπως τροποποιήθηκε από την παρ.9 του άρθρου 9 του ν.3391/2005 (Α΄240)και το άρθρο 53 του ν.4653/2020 (Α΄12),το π.δ. 50/96 (Α΄45) όπως τροποποιήθηκε από
το άρθρο 8, περ. Β΄ του π.δ. 100/97 (Α΄94), το άρθρο 8, περ. Β΄ του π.δ. 100/97 (Α΄94) όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ.3. του άρθρου 205 του ν.4610/2019 (Α΄70), το άρθρο 53 του ν.4653/2020 (Α΄12) που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι΄ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν.1824/1988 (Α΄296), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν.4610/2019 (Α΄70) και το άρθρο 60 του ν.4692/2020(Α΄111) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και το άρθρο 42 του ν.4722/2020 (A΄177).
2. Σύμφωνα με τους ανωτέρω ισχύοντες νόμους δεν προβλέπεται μοριοδότηση και οικογενειακοί, προσωπικοί, οικονομικοί λόγοι καθώς και λόγοι υγείας, εντοπιότητας και συνυπηρέτησης δεν αποτελούν κριτήριο μετάθεσης και απόσπασης για τα Μουσικά Σχολεία.
Η θέση που υποστήριξα και έχω υποστηρίξει με όλους τους δυνατούς τρόπους τα τελευταία 2 χρόνια, που είναι και συνεδριακή θέση της ΟΛΜΕ, ήταν να υπάρξει ξεκάθαρη μοριοδότηση και πίνακας κατάταξης, όπως ισχύει για τους/τις υπόλοιπους/ες εκπαιδευτικούς.
Κι ενώ η πολιτική ηγεσία, μετά τις συνεχείς πιέσεις, δεσμεύτηκε κατά την προηγούμενη χρονιά ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές του δαιδαλώδους νομοθετικού πλαισίου με βάση το οποίο πραγματοποιούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η διαφάνεια των διαδικασιών, δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα κάποια εξέλιξη!
Τα προβλήματα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία των προηγούμενων μεταθέσεων (και αποσπάσεων), ο όγκος ενστάσεων και καταγγελιών των εκπαιδευτικών για αποφάσεις επί των αποσπάσεων και μεταθέσεων, το αίσθημα αδικίας που βίωσαν, η ταλαιπωρία που υπέστησαν και η προσφυγή τους σε πολλές περιπτώσεις στη δικαιοσύνη, όπως επίσης τα λάθη που διαπιστώθηκαν στις εισηγήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας,
οι εκ των υστέρων διορθωτικές πράξεις, αλλά και η πρόσφατη έγγραφη παραδοχή της προς το ΚΥΣΔΕ ότι αδυνατεί να ελέγξει όλες τις προτιμήσεις των υποψηφίων, διότι όπως αναφέρει αυτό θα απαιτούσε «αλγοριθμική δουλειά», κάτι που είναι αδύνατο να διεκπεραιώσει (!!!), καθιστούν πλέον επιτακτική την ανάγκη αλλαγής του αδιαφανούς συστήματος βάσει του οποίου λαμβάνουν χώρα οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις σε Μουσικά, αλλά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Επομένως, η αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου είναι μονόδρομος. Πολιτική βούληση θεωρητικά υπάρχει (δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας σε συναντήσεις με ΟΛΜΕ), σχετικές εισηγήσεις των υπηρεσιών υπάρχουν, ψηφισμένες θέσεις του κλάδου υπάρχουν, επομένως τι ακριβώς εξυπηρετεί όλη αυτή η κωλυσιεργία εκ μέρους του Υπουργείου; Επισήμανα, για μια ακόμα φορά, ότι πρέπει να δοθεί άμεσα λύση με βάση τις θέσεις του κλάδου!
Εφόσον υφίσταται αυτό το πλαίσιο και όσο δεν υπάρχει μοριοδότηση και αξιολογικός πίνακας των αιτούντων μετάθεσης εκπαιδευτικών, θα διαιωνίζεται η αμφισβήτηση, η ταλαιπωρία και η αδικία που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί από τις αποφάσεις της διοίκησης. Επιπροσθέτως, οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται με το ισχύον πλαίσιο, θα συνεχίζουν να εκθέτουν, δικαίως ή αδίκως, τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής, τα μέλη του ΚΥΣΔΕ, κάθε αρμόδιο υπηρεσιακό παράγοντα, αλλά και τον ίδιο τον Υπουργό.
Καταψήφισα συνειδητά, καταγγέλλοντας τη διαδικασία για όλους τους ως άνω αναγραφόμενους λόγους. Παρόλα αυτά, παρέμεινα στη συνεδρίαση προσπαθώντας να ελέγξω τη διαδικασία και να παρέμβω όπου έκρινα απαραίτητο. Τα παραπάνω, όπως και οι σχετικές Συνεδριακές θέσεις της ΟΛΜΕ, αποτέλεσαν την επιχειρηματολογία μου στο συγκεκριμένο θέμα. Αναλυτικά όσα υποστήριξα στο εν λόγω θέμα, που είναι πάνω από 4 σελίδες, έχουν καταγραφεί στα πρακτικά.
(Γ) Οι αιτήσεις μετάθεσης εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά τους, πιο συγκεκριμένα:
- Ένταξη σε ειδική κατηγορία λόγω ασθένειας ή πολυτεκνίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ΠΔ 50/1996 (21 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία οι 12.
- Αναπηρία 80% και άνω, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 5128/2024 (11 αιτήσεις)
Ικανοποιήθηκαν και οι 11.
- Τρίτεκνοι που αιτούνται να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία λόγω πολυτεκνίας (3 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν και οι 3 κατά πλειοψηφία.
- Εξειδίκευση στη γραφή Braille και στη Νοηματική σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3699/2008 (87 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν 2 (1 ομόφωνα και 1 κατά πλειοψηφία)
- Με οργανική θέση στην Ειδική Αγωγή (506 αιτήσεις)
Κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο απεφάνθη αρνητικά:
α) Ως προς τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης 1 εκπαιδευτικού,
β) Ως προς την κατά προτεραιότητα μετάθεση 1 εκπαιδευτικού
και επίσης αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η αφαίρεση μορίων λόγω μη εντοπιότητας σε 1 εκπαιδευτικό.
- Από τη Γενική εκπαίδευση σε ΣΜΕΑΕ- ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. , σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 (54 αιτήσεις)
Αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία ότι 4 εκπαιδευτικοί δεν πληρούν την προϋπόθεση της τριετούς υπηρέτησης στη γενική.
- Για ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (193 αιτήσεις)
Και οι 193 εκπαιδευτικοί πληρούν τις προϋποθέσεις για μετάθεση σε ΚΕΔΑΣΥ.
- 7 Ενστάσεις εκπαιδευτικών ΕΑΕ
Οι 6 ενστάσεις ενστάσεις αφορούσαν στο γνωστό ζήτημα της αναδρομικότητας του ν. 5128/2024 για τις ειδικές κατηγορίες νεοδιοριζόμενων πριν το 2023. Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία.
(Δ) Οι αιτήσεις μετάθεσης και τα σχετικά δικαιολογητικά διακοσίων τριάντα (230) εκπαιδευτικών στη ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, οι οποίοι ζητούν να ενταχθούν σε ειδικές κατηγορίες μετάθεσης για το έτος 2025 επικαλούμενοι λόγους υγείας ή/και πολυτεκνίας, πιο συγκεκριμένα:
- Λόγω πολυτεκνίας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96 και της παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 3454/2006
(55 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία οι 15.
- Γονείς ενός (1) ανάπηρου τέκνου, με ποσοστό αναπηρίας 67% και, κατά συνέπεια, θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση που ο Ν. 3848/2010 επιφυλάσσει στους πολύτεκνους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν. 4115/2013 (24Α΄) όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν. 4403/2016 (125Α΄), όπου προβλέπεται ότι εξομοιώνονται με τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς (54 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία οι 2.
- Λόγω ασθένειας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96 και του άρθρου 17 του Ν. 3402/2005 (85 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία οι 60.
- Αναπηρία εφ’ όρου ζωής σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) και άνω, η οποία πιστοποιείται από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) ή άλλης ισοδύναμης ανώτατης υγειονομικής επιτροπής και δύνανται να μετατίθενται σε περιοχές μετάθεσης της επιλογής τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 18 του Ν. 5128/2024 (26 αιτήσεις)
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία οι 7.
- Τρίτεκνοι που αιτούνται την υπαγωγή τους στις ειδικές κατηγορίες μεταθέσεων με τις ίδιες προϋποθέσεις που ισχύουν για τους πολύτεκνους. Στην αιτιολόγηση τους αναφέρονται και τα εξής: «1. Σύμφωνα με την πολιτική βούληση που διαφαίνεται από τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού για εξομοίωση των δικαιωμάτων των τρίτεκνων με τους πολύτεκνους, 2. Επειδή η τριτεκνία αποτελεί τη λύση του δημογραφικού ζητήματος, 3. Επειδή το υψηλό κόστος ζωής, η ακρίβεια σε είδη πρώτης ανάγκης και το στεγαστικό πρόβλημα καθιστούν ανέφικτο το βιοπορισμό της τρίτεκνης οικογένειας και δη της διεσπαρμένης στην επικράτεια τρίτεκνης οικογένειας, 4. Επειδή η οικογενειακή ενότητα αποτελεί βασική αρχή του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου και η αρχή αυτή καταπατάται κατά κόρον από την παρούσα υπηρεσιακή μου κατάσταση».
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία και οι 10.
Στο 2ο θέμα – ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ - εξετάστηκαν:
Α) Δύο (2) αιτήσεις απόσπασης νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (ΦΕΚ διορισμού 2449/Γ/19.8.2024) στην ειδική αγωγή.
Θετικά απεφάνθη το Συμβούλιο για τη μία, καθώς εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 13 του ΠΔ50/96 και αρνητικά κατά πλειοψηφία για την άλλη καθώς δεν πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις.
Β) 5 Νέες αιτήσεις απόσπασης από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, πιο συγκεκριμένα 2 νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για λόγους υγείας με ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω (εγκρίθηκαν και οι 2) και 3 εκπαιδευτικών ως σύζυγοι ένστολων (εγκρίθηκαν και οι 3).
Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα συνεδριάσεων ΚΥΣΔΕ για τις μεταθέσεις έτους 2025
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η έκδοση των εγκυκλίων προσδιορισμού των κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή, στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΣΜΕΑΕ. Οι εγκύκλιοι είναι προς υπουργική υπογραφή.
Ενόψει αυτής της διαδικασίας, να ενημερώσω ότι η εγκύκλιος δεν αναμένεται να ενσωματώσει τις δίκαιες θέσεις και αιτήματα του κλάδου, παρά τις συνεχείς μας πιέσεις και κάποιες διαβεβαιώσεις που είχαμε. Επίσης, με την υπ. αριθμ. 18175/Δ6 ΥΑ θα ξεκινήσει από το νέο σχολικό έτος η λειτουργία των πρώτων 12 Ωνάσειων Σχολείων. Η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει την οργανικότητα των εκπαιδευτικών και όπως αναμένεται, θα υπάρχει σχετική πρόβλεψη στην εγκύκλιο προσδιορισμού των κενών οργανικών θέσεων και πλεονασμάτων.
Μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων παραίτησης και των ανακλήσεων (11/03/2025), από τις 12 έως τις 14 Μαρτίου, εκτός απροόπτου, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ΔΔΕ και ΠΔΕ, θα κληθούν να δηλώσουν τα οργανικά τους κενά και πλεονάσματα στο ηλεκτρονικό σύστημα e datacenter. Στο μεσοδιάστημα το ΚΥΣΔΕ πρόκειται να αποφασίσει σχετικά με αμφισβητούμενες περιπτώσεις (δικαίωμα θεμελίωσης μετάθεσης).
Εν συνεχεία και μετά τον έλεγχο από την αρμόδια υπηρεσία, το ΚΥΣΔΕ θα συνεδριάσει για να αποφασίσει επί των οργανικών κενών και πλεονασμάτων βάσει των οποίων θα πραγματοποιηθούν οι φετινές μεταθέσεις. Πιθανές ημερομηνίες συνεδριάσεων για το εν λόγω θέμα 19 - 21 Μαρτίου.
Αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, οι αποφάσεις των μεταθέσεων πρόκειται να ελεγχθούν και υπογραφούν. Τελικός υπογράφων ο Υπουργός και ακολούθως θα ανακοινωθούν.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις και θέσεις του κλάδου διεκδικούμε:
v Κατάργηση της υποχρέωσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών να παραμείνουν στη θέση τοποθέτησής τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών. Να τους δοθεί το δικαίωμα μετάθεσης με την ολοκλήρωση ενός έτους υπηρέτησης στο ΠΥΣΔΕ διορισμού.
v Οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ, με προκήρυξη συγκεκριμένων θέσεων, ανακοίνωση των αντίστοιχων προσόντων που απαιτούνται, με συγκεκριμένη μοριοδότηση και διαφάνεια. Οι αποσπάσεις αυτές να γίνονται για μια 3ετία. Έγκαιρη πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων μέχρι τις 30 Ιούνη.
v Αναμοριοδότηση των κριτηρίων μετάθεσης, καθώς και ένταξη νέων κριτηρίων (χρόνια υπηρεσίας, παιδιά, συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών, μονογονεϊκές οικογένειες, σύμφωνο συμβίωσης), για μια πιο δίκαιη, πιο ρεαλιστική και ισορροπημένη μοριοδότηση.
v Κατ’ εξαίρεση μετάθεση χωρίς την υποχρεωτική παραμονή στην οργανική θέση
διορισμού για ένα ή δύο έτη σε εκπαιδευτικούς με ποσοστό αναπηρίας 67% και
πάνω.
v Ενιαίο χρονοδιάγραμμα για την πραγματοποίηση των υπηρεσιακών μεταβολών σε όλα τα ΠΥΣΔΕ.
Είχαμε επισημάνει από καιρό και συνεχίζουμε να αναδεικνύουμε με κάθε τρόπο, ότι μετά και τους τελευταίους διορισμούς στη Δευτεροβάθμια, είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητη, η αλλαγή του τρόπου προσδιορισμού των οργανικών κενών προς μετάθεση/μετάταξη/διορισμό, καθώς ο υπάρχων αλγόριθμος είναι «κόφτης» κενών.
Με τις πολιτικές που ακολουθούνται είναι ορατός ο κίνδυνος να μπλοκάρει η κινητικότητα των εκπαιδευτικών για τα επόμενα χρόνια.
Είναι ορατός ο κίνδυνος να εγκλωβιστούν εκπαιδευτικοί μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και την οικογένειά τους για χρόνια.
Εκπαιδευτικοί με χρόνια υπηρεσίας, εκπαιδευτικοί μιας κάποιας ηλικίας, εκπαιδευτικοί που ζουν μακριά από τους/τις συζύγους τους ή/και τα παιδιά τους. Το Υπουργείο οφείλει να μεριμνήσει για αυτούς τους ανθρώπους. Κι εμείς οφείλουμε να συνεχίσουμε να διεκδικούμε την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου και να είμαστε σε αγωνιστική επαγρύπνηση, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου